Ruilen en Retourneren

Ruilen

Een artikel dat je hebt gekocht in onze webshop kun je alleen ruilen voor een ander artikel (in een andere maat of kleur) in één van onze winkels, mits het gewenste artikel daar op voorraad is. Ruilen via de webshop is niet mogelijk. Je kunt uiteraard wel een nieuwe bestelling plaatsen en je eerdere bestelling retourneren. 

Retourneren via een PostNL-locatie

Zo stuur je je pakket retour via een PostNL-locatie:

1. Voeg de originele factuur toe.
2. Doe de originele schoenendoos in de verzendzak en plak deze goed dicht.
3. Geef het pakket af bij een PostNL-locatie naar keuze.

Wij accepteren alleen onbeschadigde en ongedragen artikelen (passen valt hier uiteraard niet onder), voorzien van originele etiketten en labels. Indien je de schoenendoos voorziet van tape, labels of stickers en zo retour stuurt (dus zonder verzenddoos of zak), zal deze door ons niet geaccepteerd worden. De doos is dan beschadigd waardoor de schoenen niet meer in de originele staat verkoopbaar zijn.

Voeg de factuur toe, zodat wij kunnen traceren van wie de zending terug komt.

Zorg ervoor dat je een bewijs van verzending ontvangt bij de PostNL-locatie. Met dit bewijs is de zending te traceren. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vermiste zendingen die aan ons zijn gericht.

Retourneren binnen Nederland

Er zijn twee mogelijkheden om je bestelling te retourneren:

– Via een PostNL-locatie 
– In één van onze winkels 

Retourneren in de winkel

Producten die je in onze webshop hebt gekocht, kun je ook in één van onze winkels retourneren. De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor je aankoop. Het is niet mogelijk het aankoopbedrag contant te ontvangen in de winkel.

Terugbetaling 

Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag exclusief de retourkosten ( de verzending van uw huis naar onze winkel) binnen enkele werkdagen aan je terugbetaald. De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt voor je aankoop.

Heb je bij je bestelling verzendkosten (van onze winkel naar uw huis) betaald, dan krijg je deze volledig vergoed indien je de gehele bestelling retourneert. Mocht je bepaalde artikelen willen houden en slechts een deel van de bestelling willen retourneren, dan worden deze verzendkosten niet vergoed.

 

Klachten

Mocht u een klacht hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de mail of telefonisch.

Wij zullen altijd proberen een klacht zo goed mogelijk op te lossen of voor een vervangend paar te zorgen als dit mogelijk is.

Mochten wij u vragen om een klachtpaar naar ons op te sturen om te beoordelen of omdat deze vergoed wordt, dan zijn deze retourkosten altijd voor de klant.